বিশেষ লেখা

BK Sharma’s Report । জাষ্টিচ বি কে শৰ্মাৰ প্ৰতিবেদন আৰু দেশীসকল

BK Sharma's Report:অসম চুক্তিৰ ৬নং দফা কাৰ্যকৰীকৰণ সম্পৰ্কে অৱসৰী ন্যায়াধীশ বিপ্লৱ কুমাৰ শৰ্মাৰ নেতৃত্বত তেতিয়াৰ চৰকাৰে যি সমিতি গঠণ কৰি দিছিল, দেশী জনগোষ্ঠীৰ জাতীয় সংগঠন হিচাপে দেশী জনগোষ্ঠীয় মঞ্চ, অসমে সেই সমিতিৰ ওচৰত লিখিত আৱেদন আৰু মৌখিক সাক্ষাতকাৰৰ বাবে তেতিয়াৰ সভাপতি শ্বেখ হেদায়েতুল্লাহ, সাধাৰণ সম্পাদক শ্বাহজালাল আহমেদ, মজিবুৰ ৰহমান, নুৰবক্ত শ্বেখ, আনিছুৰ ৰহমান, কায়ছাৰ আলী আদি কৰি কেইজনমানক লৈ এখন সমিতি গঠণ কৰি দিছিল। সেই সমিতিখনে গুৱাহাটীৰ ছয় মাইলত তেতিয়াৰ উপসভাপতি মজিবুৰ ৰহমানৰ ঘৰত সমবেত হৈ আলোচনা বিলোচনা কৰি ১৬ পৃষ্ঠাৰ এখন আৱেদন বিপ্লৱ শৰ্মা নেতৃত্বাধীন সমিতিক হাতে হাতে প্ৰদান কৰিছিল আৰু ১৩-১১-২০১৯ তাৰিখে শ্বেখ হেদায়েতুল্লাহ, শ্বাহজালাল আহমেদ আৰু চুলতানা চেলিমা আহমেদ এই তিনিজনৰ এটি প্ৰতিনিধি দলে সমিতিক কোকৰাঝাৰ আৱৰ্তভৱনত সাক্ষাৎ কৰি বক্তৱ্য পেচ কৰিছিল।শ্বেইখ হেদায়তুল্ল্যাহ (Sheikh Hedayatullah)

Sankardev। শঙ্কৰদেৱৰ জন্মজয়ন্তী এটি আলোকপাত

১২ অক্টোৱৰ, গুৱাহাটী:Sankardev। শঙ্কৰদেৱৰ জন্মজয়ন্তী এটি আলোকপাত " শ্ৰীমন্ত শঙ্কৰ হৰি ভকতৰ জানা যেন কল্পতৰু । তাহান্ত বিনাই নাহি নাহি নাহি আমাৰ পৰম গুৰু ।।" লেখকঃ বুলবুলি বৰা (Bulbuli borah)

Marwari community in Assam:অসমৰ মাৰোৱাৰী সমাজৰ প্ৰতি ইমান ঘৃণাভাৱ কিয়?

Marwari community in Assam: সময়ে সময়ে যেতিয়াই বিভিন্ন বিষয় কেন্দ্ৰ কৰি আমাৰ প্ৰদেশত গণ আন্দোলন হয় ঠিক তেতিয়াই অসমীয়া মাৰোৱাৰী সমাজ প্ৰভাৱিত হয়।১৯৭৯ৰ পৰা ১৯৮৫ ৰ অসম আন্দোলনৰ প্ৰাৰম্ভিক সময়কে ধৰি আলফাৰ উগ্ৰবাদ তথা সময়ে সময়ে যেতিয়াই যিকোনো বিষয় লৈ উগ্ৰ জাতীয়তাবাদে মূৰ দাঙি উঠে তেতিয়াই মাৰোৱাৰী সমাজৰ ইতিহাস বিষয় লৈ উগ্ৰ জাতীয়তাবাদে মূৰ দাঙি উঠে।ঠিক তেতিয়াই মাৰোৱাৰী সমাজ ইয়াৰ প্ৰথম লক্ষ্য হৈ আহিছে অসমত মাৰোৱাৰী সমাজৰ ইতিহাস প্ৰায় ২০০ বছৰ পুৰণি।বৰ্তমান সময়ত অসমে যি সমূহ জলন্ত সমস্যাৰ মুখামুখী কৰি আহিছে সেই সমস্যা সমূহৰ বাবে মাৰোৱাৰী সমাজক কোনো প্ৰকাৰে প্ৰত্যক্ষ বা পৰোক্ষ ভাৱে দোষী সজাব নোৱাৰি।অসমৰ মাৰোৱাৰী সমাজ পোনপতীয়াকৈ বেপাৰ বাণিজ্য উদ্যোগ জগতৰ সৈতে জড়িত সমাজ।সম্ভৱত সৰল তথা নিজৰ পৰিসীমাকেই তথা ইয়াৰ চৌপাশে মাৰোৱাৰী সমাজে নিজৰ পৃথিৱী বুলি জ্ঞান কৰে।এওঁলোক অন্যায় অনীতি অত্যাচাৰ হিংসা মাৰপিত আদিৰ পৰা নিজকে দূৰত ৰাখে। প্ৰদীপ খাদৰীয়া Pradeep Khadria

Durga Maa। “মা দুৰ্গাৰ কথা” জানো আহা

Durga Maa। ʼ মা দুৰ্গাৰ কথা ʼ জানো আহামা দুৰ্গা এশ আঠটা নামে বিভূষিতা । যেনে : সতী , সাধ্বী , ভবপ্ৰীতা , ভবাণী , ভবমোচনী , অৰ্য্য , জয়া , দুৰ্গা , আদ্যা , ত্ৰিনেতা , শূলধাৰিণী , পিনাকধাৰিণী , চিত্ৰা , চন্দ্ৰ ঘণ্টা , মহাতপা , মন: , বুদ্ধি , অহংকৰা , চিত্তৰূপা , চিতা , চিতি , সৰ্বমন্ত্ৰময়ী , নিত্যা , অনন্তা , সত্যানন্দস্বৰূপিনী , ভাবিনী , ভাব্যা , অভব্যা , ভব্যা , সদাগতি , শম্ভৱী , দেৱমাতা , চিন্তা , ৰত্নপ্ৰিয়া , সৰ্ববিদ্যা , দক্ষযজ্ঞ বিনাশিনী , দক্ষ কন্যা , অৰ্পণা , অনেকবৰ্ণা , পাটলা , পট্টম্বৰ পৰিধানা , পাটলাৱতী , সুন্দৰী , সুৰ সুন্দৰী , নৱ দুৰ্গা , মাতংগী , ব্ৰাহ্মী , মাহেশ্বৰী , ঐন্দ্ৰী , কৌমাড়ী , বৈষ্ণৱী , চামুণ্ডা , বাৰাহী , লক্ষ্মী , পুৰুষকৃতি , বিমলা , জগৎ জননী , উৎকৰ্ষিনী , জ্ঞানা , ক্ৰিয়া , সত্যা , বুদ্ধিদা , বহুলা , বহুলাপ্ৰেমা , মহিষাসুৰমৰ্দিনী , মধুকৈটভহন্ত্ৰী , চণ্ডমুণ্ড বিনাশিনী , সৰ্বাসুৰবিনাশা , সৰ্বদানবঘতিনী , সৰ্বশাস্ত্ৰময়ী , ভৈৰৱী , সৰ্বস্ত্ৰধাৰিণী , অনেকশস্ত্ৰহস্তা , কন্যা , কৈশেৰী , কুমাৰী , বিপদতাৰিণী , যুৱতী , যাতি , অপ্ৰৌড়া , প্ৰৌড়া , বৃদ্ধমাতা , বলপ্ৰদা , মহোদৰী , মুক্তকেশী , ঘোৰৰূপা , মহাবলা , অগ্নিজ্বালা , ৰৌদ্ৰমুখী , কালৰাত্ৰি , বিষ্ণুমায়া , জলোদৰী , শিৱদূতি , কৰালী , পৰমেশ্বৰী , কাত্যায়নী , সাবিত্ৰী , প্ৰত্যক্ষ , ব্ৰহ্মবদিনী , চিন্ময়ী , সিংহবাহিনী , অভয়া , পাৰ্বতী , উমা , জগদ্ধাত্ৰী , বাসন্তী , অন্নপূৰ্ণা , অম্বিকা । দুৰ্গা মাক সন্তুষ্ট কৰাৰ কেইবাটাও শক্তিশালী মন্ত্ৰ আছে , তাৰে ভিতৰত কেইটামান হৈছে , ' দুৰ্গা প্ৰণামমন্ত্ৰ ' - সৰ্বমংগলমংগল্যে মৃণালী শইকীয়া (Mrinali Saikia)

Kamrup। Maa Kamakhya। শক্তিবাদ: কামৰূপৰ ঘৰে ঘৰে

 Kamrup। Maa Kamakhya। মানুহে ঈশ্বৰক কল্পনা কৰিয়েই ক্ষান্ত থকা নাই।ঈশ্বৰ নাৰী নে পুৰুষ সেই বিতৰ্কটো মানুহে ভাগ লৈছে।ঈশ্বৰৰ অস্তিত্বৰ প্ৰশ্নত নাস্তিক সকলে ঈশ্বৰক বিশ্বাস কৰা সকলক মানসিক ভাৱে দুৰ্বল বুলি অভিহিত কৰিছে।কিন্তু তাৰ বিপৰীতে বিশ্বাস আৰু বিজ্ঞানক ভেজা দি বিভিন্ন ধৰ্মৰ লোকে তত্বৰ আধাৰত বিভিন্ন ধৰণে ঈশ্বৰক বিচাৰি পাবলৈ চেষ্টা কৰিছে। ( Kamakhya Devi Temple) Prabodh Chandra Mishra

Popular