Breaking

টপ কি ফ্লপ! ফ্লপ হোৱাৰ পিছতো এই ছবিখন ক্লাছিক হৈ পৰিছিল, গুৰু দত্তই চিনেমাৰ প্ৰযুক্তি সলনি কৰিছিল…

0 1,576

গুৰু দত্ত ফিল্মছ: গুৰু দত্ত হিন্দীৰ এজন কালজয়ী চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা। তেওঁৰ চলচ্চিত্ৰ বুজাবুজিক মানুহে সময়তকৈ আগবাঢ়ি থকা বুলি বিবেচনা কৰিছিল আৰু সেইকাৰণে তেওঁৰ চলচ্চিত্ৰসমূহ আজিও দেখা যায়। কিন্তু সেই চিনেমাবোৰ অহাৰ লগে লগে মানুহে সেইবোৰ প্ৰত্যাখ্যান কৰিলে। কাগজফুল এনেকুৱা এখন চলচ্চিত্ৰ আছিল।

কাগাজ কে ফুল: পেপাৰ ফ্লাৱাৰ্ছ হিন্দীক চিনেমাৰ ইতিহাসত ৰেকৰ্ড কৰা এখন কালজয়ী চলচ্চিত্ৰ বুলি গণ্য কৰা হয়। যেতিয়াই গুৰু দত্তৰ চলচ্চিত্ৰৰ নাম দিয়া হয়, কাগাজ কে ফুলক সেইবোৰৰ শীৰ্ষত থকা বুলি গণ্য কৰা হয়। কিন্তু যেতিয়া চলচ্চিত্ৰখন ১৯৫৯ চনত দৰ্শকৰ সন্মুখত আহিছিল, ইয়াক বেয়াকৈ প্ৰত্যাখ্যান কৰা হৈছিল। এইখন এখন ডাঙৰ ফ্লপ ছবি আছিল। কিন্তু ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰৰ ইতিহাসত, এই চলচ্চিত্ৰখনৰ নাম অমৰ। বহুতো কাৰণত, ইয়াক এতিয়াও শ্ৰেষ্ঠ চলচ্চিত্ৰৰ শ্ৰেণীত ৰখা হয়। এই ছবিখন ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰৰ ইতিহাসতো গুৰুত্বপূৰ্ণ কাৰণ ই ভাৰতৰ প্ৰথম চিনেমাস্কোপ চলচ্চিত্ৰ আছিল। এই চলচ্চিত্ৰখনৰ পিছত, ভাৰতত এখন চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ কৌশল সলনি হয়। চিনেমাস্কোপত চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ আৰম্ভ হৈছিল। চিনেমাস্কোপ টুৱেণ্টিয়েথ চেঞ্চুৰী ফক্সৰ দ্বাৰা সৃষ্টি কৰা এটা লেন্স শৃংখলা আছিল। এই কৌশলটো বহল পৰ্দাৰ চলচ্চিত্ৰৰ দৃশ্যগ্ৰহণৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰা হৈছিল। হলিউডত এই কৌশলৰ দ্বাৰা নিৰ্মিত প্ৰথম চলচ্চিত্ৰ আছিল দ্য ৰব, যিখন ১৯৫৩ চনত মুক্তি লাভ কৰিছিল। ছবিখন বক্স অফিচত হিট হৈছিল।

গুৰু দত্তৰ ওচৰলৈ যাওঁক
এই কৌশলটো টুৱেণ্টিয়েথ চেঞ্চুৰী ফক্সে উদ্ভাৱন কৰিছিল। যেতিয়া চিনেমাস্কোপৰ প্ৰযুক্তি হলিউডত সফল প্ৰমাণিত হৈছিল, আন দেশতো এই প্ৰযুক্তিৰ প্ৰচাৰ কৰাৰ কথা ভবা হৈছিল। এই উদ্দেশ্যৰ বাবে ফক্স ষ্টুডিঅ’ৰ প্ৰতিনিধিসকলে ভাৰতত গুৰু দত্তক সাক্ষাৎ কৰে। তেওঁ গুৰু দত্তক সুধিছিল যে তেওঁ এখন নতুন ফৰ্মেটত এখন চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ কৰিব বিচাৰে নেকি। গুৰু দত্তই লগে লগে ইতিবাচক উত্তৰ দিছিল। চিনেমাস্কোপ বিন্যাসটো গুৰু দত্তৰ বাগিচাত পৰীক্ষা কৰা হৈছিল। গুৰু দত্তই এই বিন্যাসটো ভাল পাইছিল আৰু চিনেমাস্কোপ প্ৰযুক্তিৰে এখন চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ কৰিবলৈ সন্মত হৈছিল। কাগজৰ ফুল তৈয়াৰ কৰিবলৈ, তেওঁ চিনেমাস্কোপ কৌশল গ্ৰহণ কৰিছিল।

গুৰু দত্তৰ গৌৰী
কাগাজ কে ফুল ভাৰতৰ প্ৰথম চিনেমাস্কোপ চলচ্চিত্ৰ আছিল। কিন্তু যেতিয়া গুৰু দত্তই টুৱেণ্টিয়েথ চেঞ্চুৰী ফক্সৰ পৰা ভাৰতত চিনেমাস্কোপ চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণৰ অধিকাৰ ক্ৰয় কৰিছিল, তেতিয়া তেওঁ এই ফৰ্মেটত এখন চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাণ কৰিবলৈ প্ৰথম কাহিনীটো বাছনি কৰিছিল, সেয়া আছিল গৌৰী। ছবিখন বঙালী ভাষাত আছিল। গুৰু দত্ত আৰু তেওঁৰ পত্নী গীতা দত্ত নিজেই এই ছবিখনৰ মুখ্য অভিনেতা আছিল। নায়িকা হিচাপে গীতা দত্তৰ এইখন প্ৰথম ছবি হ’লহেঁতেন। ছবিখনৰ কিছু দৃশ্যগ্ৰহণ কলিকতাত কৰা হৈছিল আৰু দুটা গানো ৰেকৰ্ড কৰা হৈছিল। কিন্তু গুৰু দত্তই চিনেমাখনৰ দৃশ্যগ্ৰহণৰ ধৰণটো ভাল পোৱা নাছিল। যদি তেওঁ কোনো কাম পছন্দ নকৰে, তেন্তে তেওঁ লাভ আৰু লোকচানৰ বিষয়ে চিন্তা নকৰাকৈ ইয়াক বন্ধ কৰিব। তেওঁ গৌৰীৰ শ্বুট পাৰ্ট পছন্দ কৰা নাছিল, সেয়েহে তেওঁ এই ছবিখন বন্ধ কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছিল। ইয়াৰ ঠিক পিছতে, তেওঁ চিনেমাস্কোপত কাগজৰ ফুলৰ দৃশ্যগ্ৰহণ কৰিছিল। এনেদৰে, পেপাৰ ফ্লাৱাৰ্ছ ভাৰতৰ প্ৰথম চিনেমাস্কোপ চলচ্চিত্ৰ হিচাপে পৰিগণিত হয়।

Leave A Reply

Your email address will not be published.