গুৱাহাটীৰ বায়ুমণ্ডল দিনে দিনে হৈ আহিছে প্ৰদূষিত। এই মাহত গুৱাহাটীৰ বায়ুৰ মানদণ্ড যথেষ্ট অৱনতি হৈ অহাৰ তথ্য প্ৰকাশিত হৈছে৷ শুকান বতৰ অব্যাহত থাকিলে ইয়াৰ অধিক অৱনতি হোৱাৰ সম্ভাৱনা আছে। চহৰখনৰ এ কিউ আই (বায়ু গুণমান সূচক)ক মাৰ্চত এতিয়ালৈকে ৯দিনৰ ভিতৰত সাতদিনত ‘নিম্নখাপৰ’ হিচাপে চিহ্নিত কৰা হৈছে। বুধবাৰে, এ কিউ আই আছিল ২৫৯। ৮ মাৰ্চত, ই আছিল ২৪৬; সোমবাৰে, এয়া আছিল ২৩৪। কেৱল ১ আৰু ৬ মাৰ্চত, চহৰখনত ২৪ ঘণ্টাৰ গড় এ কিউ আই ক্ৰমান্বয়ে ১২৬আৰু ১৯৪ত ২০০তকৈ কম আছিল।
০-৫০ৰ এ কিউ আই (বায়ু গুণমান সূচক) ভাল বুলি গণ্য কৰা হয়, ৫১-১০০ সন্তোষজনক, ১০১-২০০ মধ্যমীয়া, ২০১-৩০০ দৰিদ্ৰ, ৩০১-৪০০ অত্যন্ত দুৰ্বল আৰু ৪০১-৫০০ক গুৰুতৰ বা বিপজ্জনক হিচাপে শ্ৰেণীবদ্ধ কৰা হয়। দীঘলীয়া সংস্পৰ্শলৈ অহাৰ পিছত, ‘দৰিদ্ৰ’ শ্ৰেণীৰ এ কিউ আইৰ ফলত বেছিভাগ লোকৰ উশাহ-নিশাহত অসুবিধা হ’ব পাৰে। অসম প্ৰদূষণ নিয়ন্ত্ৰণ ব’ৰ্ডৰ বিষয়াসকলে বাহনৰ নিৰ্গমণ, নিৰ্মাণ আৰু ধ্বংসস্থলীৰ ধূলি, বনধ্বংস, আৱৰ্জনা জ্বলোৱা আৰু বতাহ আৰু যানবাহনৰ চলাচলৰ দ্বাৰা উৰি যোৱা ধূলিৰ ওপৰত এই ঘটনাক দোষাৰোপ কৰে। এক চৰকাৰী সূত্ৰৰ মতে ‘কাৰ্য পৰিকল্পনা’ থকা স্বত্বেও, সংশ্লিষ্ট সংস্থাবোৰে সমস্যাটোৰ মোকাবিলা কৰিবলৈ কম পৰিমাণে কাম কৰিছিল। বন বিভাগ আৰু এন এইচ এ আইক যানবাহন কৰিডৰত ‘সেউজীয়া বাফাৰ’ সৃষ্টি আৰু ৰক্ষণাৱেক্ষণৰ দায়িত্ব দিয়া হৈছিল। অৱশ্যে যোৱা মাহত গুৱাহাটীৰ বহু স্থানত উৰণীয়া সেতু নিৰ্মাণৰ নামত চহৰখনত গছ কটা অব্যাহত আছিল।
‘এই ঋতুত বতাহ বন্ধ কৰিব নোৱাৰি, কিন্তু ধূলি ৰখাৰ প্ৰয়াস কৰা উচিত। ৰাষ্ট্ৰপতিৰ ভ্ৰমণৰ পূৰ্বে চহৰখনৰ সকলো পথৰ কাষৰ আৱৰ্জনা আৰু প্লাষ্টিক মুকলিকৈ জ্বলাই দিয়া হৈছিল’ তেওঁ কয় যে উৰণীয়া সেঁতু নিৰ্মাণৰ ধৰণেও সমস্যাটোত অৰিহণা যোগাইছে। যোৱা বছৰৰ মাৰ্চ মাহত, এ কিউ আই ‘অতিনিম্ন’ মানলৈ হ্ৰাস পাইছিল। আই কিউ এয়াৰ নামৰ চুইছ সংগঠনৰ দ্বাৰা বিশ্বৰ ৫০খন আটাইতকৈ প্ৰদূষিত চহৰৰ তালিকাত গুৱাহাটী শেহতীয়াকৈ ৪০সংখ্যক স্থানত আছিল।