ৰটলামৰ বিখ্যাত কালিকা মাতা মন্দিৰটোও সমগ্ৰ মালৱাত বিশ্বাসৰ এটা ডাঙৰ কেন্দ্ৰ। নৱৰাত্ৰিৰ সৈতে, ভক্তসকলে মাতৃৰ দৰ্শন আৰু ভক্তিৰ বাবে গোটেই বছৰমন্দিৰত ভিৰ কৰে। এইটো বিশ্বাস কৰা হয় যে ৰাজ্যৰ সময়ৰ পৰা, চহৰবাসীসকলে মা কলিকাৰ দৰ্শনৰ সৈতে দিনটো আৰম্ভ কৰে। মা কালিকাই প্ৰতিটো ইচ্ছা পূৰণ কৰে।ইয়াত তিনিটা প্ৰকাৰৰ মাতৃ আছে।মাক কালিকা, মাক চামুণ্ডা আৰু মাতৃ অন্নপূৰ্ণা হৈছে বিশ্বাসৰ চালিকা, যিকেৱল ৰটলামত নিমজ্জিত হৈ আছে। এই মন্দিৰত, মাক চামুণ্ডা আৰু মাতৃ অন্নপূৰ্ণা মাতৃ কালিকাৰ সৈতে বিৰাজতী। এইটো কেৱল ৰতলামতে নহয় সমগ্ৰ মালৱাত বিশ্বাসৰ এক মহান কেন্দ্ৰ। কোৱা হয় যে এই মন্দিৰটো শ শ বছৰ পুৰণি। যিটো ৰটলাম ৰাজবংশৰ সময়ত স্থাপিত হৈছিল। তেতিয়াৰ পৰা, মাতৃ কালিকাই চহৰবাসীসকলক সুৰক্ষা দি আহিছে ।
নৱৰাত্ৰিৰ সময়ত ভক্তৰ ভিৰ
চৈত্ৰ, গুপ্তা আৰু শাৰদীয়, তিনিওজন নৱৰাত্ৰিৰ সময়ত, ভক্তসকলৰ এক বিশাল ভিৰ মাক কালিকাৰ দৰ্শন ৰখাৰ বাবে ভিৰ কৰে। মাতৃৰ আদালতত ভক্তৰ দীঘলীয়া শাৰী আছে। মহিলাসকলে, বিশেষকৈ মহিলাসকলে, মাতাৰাণীৰ দৰ্শনৰ বাবে ইয়াত বৃহৎ সংখ্যাত উপস্থিত হয়। মা কালিকাৰ বিশেষ সাজ-সজ্জা ভক্তসকলৰ আকৰ্ষণৰ কেন্দ্ৰবিন্দু। বিশেষ কথাটো হ’ল এইটো এনেধৰণৰ প্ৰথম মন্দিৰ, য’ত নৱৰাত্ৰিত ৰাতিপুৱা ৪ বজাত মাতৃক গৰ্বাৰে পূজা কৰা হয়। মন্দিৰৰ ওচৰত এটা অষ্টা কৌণিক পুখুৰীও আছে, যাৰ সৌন্দৰ্য আপুনি চাকিৰে দেখাৰ লগে লগে তৈয়াৰ কৰা হয়। বিশ্বাস কৰা হয় যে ইয়াত মাতৃৰ আশীৰ্বাদ গ্ৰহণ কৰি, আকাংক্ষা পূৰণ হয়।