পলমকৈ চলা ৰে’লৰ বিৰুদ্ধে গোচৰ তৰিলে এজন দুখী যাত্ৰীয়ে। সেই গোচৰত গ্ৰাহক আদালতৰ ৰায় যাত্ৰীজনৰ সপক্ষে। ৰে’লখনৰ পলম হোৱাৰ বাবে যাত্ৰীজনে যি অসুবিধাৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হৈছিল তাৰ ক্ষতিপূৰণ দিব লাগে বুলি আদালতে নিৰ্দেশ দিয়ে। আৰু সেই ক্ষতিপূৰণ ভাৰতীয় ৰে’লৱেই দিব।
২০১৮ চনৰ ৬ মে’ত দক্ষিণ ৰে’লৱেৰ চেন্নাই আলেপে এক্সপ্ৰেছত ১৩ ঘন্টা পলম হৈছিল। সেই ৰে’লত যাত্ৰা কৰি আছিল চেন্নাইৰ বাসিন্দা কাৰ্তিক মোহন। তেওঁ নিজৰ অফিচৰ এখন গুৰুত্বপূৰ্ণ সভাত অংশ ল’বলৈ এৰ্নাকুলামৰ পৰা চেন্নাইলৈ গৈ আছিল। কিন্তু ৰে’লখন পলম হোৱাৰ বাবে আৰু ইয়াৰ বিষয়ে আগতীয়াকৈ কোনো তথ্য নথকাৰ বাবে তেওঁ সময়মতে যোগাযোগ কৰিব নোৱাৰিলে।
তেওঁৰ দাবী, ইয়াৰ বাবেই তেওঁৰ কেৰিয়াৰৰ ভৱিষ্যত চিৰদিনৰ বাবে সলনি হৈ গ’ল। তেওঁ চৰম মানসিক যন্ত্ৰণাৰ মাজেৰে পাৰ হ’বলগীয়া হৈছে। এই অভিযোগৰ ওপৰত কাৰ্তিকে দক্ষিণ ৰে’লৱেৰ বিৰুদ্ধে এৰ্নাকুলাম গ্ৰাহক সমস্যা আদালতত গোচৰ তৰে। পাঁচটা দীঘলীয়া বছৰৰ পাছত গোচৰৰ এই ৰায়দান।
এৰ্নাকুলামৰ গ্ৰাহক আদালতে কয় যে, ভাৰতীয় ৰে’লৱেই সেই ব্যক্তিজনক ক্ষতিপূৰণ হিচাপে ৬০ হাজাৰ টকা দিব লাগিব। একে সময়তে গ্ৰাহক আদালতৰ পৰ্যবেক্ষণ আছিল যে ৰে’লৱেৰ ফালৰ পৰা সেৱাৰ গাফিলতি আছিল, তাৰ বাহিৰেও ৰে’লৱেও অতি অসাৱধানতাৰে ইয়াৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰাখি আৰু অধিক পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছিল। ৰে’লখনৰ পলম হোৱাৰ বিষয়ে যাত্ৰীসকলক আগতীয়াকৈ অৱগত কৰা হোৱা নাছিল। ১৩ ঘণ্টা পলম হোৱাৰ পাছতো ৰে’লৱে যাত্ৰীসকলক ডেলিভাৰী দিয়াৰ বিকল্প ব্যৱস্থা নকৰিলে।
কাৰ্তিক মোহনে আদালতত কয় যে, সেইদিনা পলম হোৱাৰ একমাত্ৰ বলি তেওঁ নহয়। সেই ৰে’লখনতো বহুতে প্ৰতিযোগিতামূলক পৰীক্ষা দিবলৈ ওলাইছিল। কাৰ্তিক নিজেই পৰীক্ষাৰ সময়ৰ বহু আগতেই টাইম কৰি টিকট বুকিং কৰিছিল। কিন্তু ৰে’লখন ১৩ ঘণ্টা পলম হোৱাৰ বাবে আৰু আগতীয়াকৈ কোনো জাননী নথকাৰ বাবে জীৱনৰ গুৰুত্বপূৰ্ণ দিনটোত তেওঁ আৰু তেওঁৰ দৰে বহু লোকে সমস্যাৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হৈছিল।
ৰায়দানত গ্ৰাহক আদালতে কয় যে, ৰে’লখনৰ পলম হোৱাৰ বাবে যাত্ৰীজনে পাৰ কৰিবলগীয়া হোৱা মানসিক যন্ত্ৰণা, শাৰীৰিক সমস্যা আৰু আৰ্থিক সমস্যাৰ বাবে যাত্ৰীজনে ৫০ হাজাৰ টকা দিবলগীয়া হৈছে। ভাৰতীয় ৰে’ল কৰ্তৃপক্ষই গোচৰটো অব্যাহত ৰখাৰ খৰচৰ বাবে আৰু ১০ হাজাৰ টকা দিব লাগিব।