বিদ্যালয় ভাৰতীয় হওক বা বিদেশী হওক, বিদ্যালয়ৰ আছে বহু নিয়ম। জাপানৰ স্কুলীয়া ছাত্ৰীয়ে শ্ৰেণী অনুযায়ী স্কাৰ্ট পিন্ধে বুলি কোৱা হয়। জানকচোন জাপানৰ স্কুলীয়া ছোৱালীৰ স্কাৰ্টৰ কাহিনী ইণ্টাৰনেট জগতত শিৰোনামত ৰৈ গৈছে। ভাৰতৰ দৰে জাপানৰ বেছিভাগ স্কুলতে নিজস্ব সুকীয়া ‘S`N eifuku’ আছে।জাপানী স্কুলৰ ইউনিফৰ্ম আছে। যদিও বহু ধৰণৰ অনন্য শিল্পকৰ্ম জাপানী ছোৱালীৰ ইউনিফৰ্মত কৰা হয়। ইণ্টাৰনেটতো জাপানী স্কুলীয়া ছোৱালীৰ বিষয়ে বিভিন্ন ধৰণৰ বাতৰি আৰু লেখা প্ৰকাশ পাইছে।জাপানী ছোৱালীৰ স্কুলীয়া সাজ-পোছাকৰ কিছুমান বৈশিষ্ট্যৰ কথা ক’বলৈ গ’লে, তাৰ ভিতৰত এটা হ’ল তেওঁলোকৰ চুটি স্কাৰ্ট।
অৰ্থাৎ স্কুলত যেতিয়াই চুটি স্কাৰ্টৰ কথা আলোচনা হয় তেতিয়াই জাপানৰ কথা নিশ্চিতভাৱে উল্লেখ কৰা হয়। আচলতে কোৱা হয় যে জাপানী ছোৱালীবোৰে পৃথিৱীৰ বাকী ছোৱালীতকৈ সাধাৰণতে চুটি স্কাৰ্ট পিন্ধে। এই চুটি স্কাৰ্টবোৰৰ বিষয়ে বহুতে বহু কথা কয়।
জাপানৰ স্কুলৰ কথা ক’বলৈ গ’লে কিছুমান বাতৰিত কোৱা হৈছে যে জাপানৰ ছোৱালীৰ ইউনিফৰ্মৰ স্কাৰ্টৰ দৈৰ্ঘ্য শ্ৰেণীৰ ভিত্তিত নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়। অৰ্থাৎ তেওঁলোক ওপৰৰ ক্লাছলৈ গৈ থকাৰ লগে লগে সেই অনুসৰি ছোৱালীৰ স্কাৰ্টৰ আকাৰো সৰু হৈ পৰে। ‘জাপান ইনছাইড’ত প্ৰকাশিত এক প্ৰতিবেদন অনুসৰি জাপানত ‘নব্বৈৰ দশকৰ পৰাই চুটি স্কাৰ্ট পিন্ধাৰ সংস্কৃতি আৰম্ভ হৈছিল।বিখ্যাত জাপানী পপ তাৰকা নামী আমুৰোৰ বাবেই ৯০ৰ দশকত চুটি স্কাৰ্ট পিন্ধা সংস্কৃতিৰ উৎপত্তি হৈছিল বুলি বিশ্বাস কৰে। প্ৰথমে মানুহে ইয়াক সাধাৰণ কাপোৰত গ্ৰহণ কৰিছিল আৰু তাৰ পিছত এই ধাৰাটোৱে স্কুলৰ সাজ-পোছাকত দ্ৰুতগতিত ট্ৰেণ্ডিং কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰিছিল। মানে সেই সময়ছোৱাত বহু স্কুলৰ ছোৱালীয়ে স্কুলৰ পোছাক অৰ্থাৎ চুটি স্কাৰ্টত এই ফেশ্বন ট্ৰেণ্ড অনুসৰণ কৰিছিল।
কিন্তু চুটি স্কাৰ্টৰ সন্দৰ্ভত কোনো নিয়ম নাই আৰু স্কুলীয়া ছোৱালীয়ে নিজাববীয়াকৈ কৰে। ইয়াত কোনো শ্ৰেণীভিত্তিক নিয়ম নাই। একে সময়তে বহু বিদ্যালয়েও আঁঠুৰ দৈৰ্ঘ্যৰ স্কাৰ্ট বনাবলৈ পৰামৰ্শ জাৰি কৰিছে যদিও ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে ওপৰৰ পৰা ভাঁজ কৰি স্কাৰ্টৰ উচ্চতা হ্ৰাস কৰা বুলি কোৱা হয়।
প্ৰতিখন দেশতে কিবা নহয় কিবা এটা বিশেষ থাকেই, যিটো সমগ্ৰ বিশ্বতে চৰ্চা হয়। এনে পৰিস্থিতিত জাপানী স্কুলীয়া ছাত্ৰীৰ স্কাৰ্ট কেনেকৈ আৰু কিয় চুটি। এই কথা সহজে বুজিব পাৰি।